• cut-e's verktyg är smarta
    effektiva, snabba, med exakta resultat.

"cut-e har förmågan att omsätta idéer i verktyg och lösningar."

• cut-e's produkter är valida:
    de mäter rätt saker på rätt sätt.

"cut-e vet verkligen vad de gör:
    de driver innovation inom online-testning."
  • cut-e är en pålitlig
    partner

"cut-e är professionella, sympatiska och ger alltid bra service."

- inga problem för cut-e

"cut-e är en av få partners som kan hjälpa oss implementera HR-standarder i olika länder och på olika språk."
  • cut-e's verktyg är smarta
    effektiva, snabba, med exakta resultat.

"cut-e har förmågan att omsätta idéer i verktyg och lösningar."

• cut-e's produkter är valida:
    de mäter rätt saker på rätt sätt.

"cut-e vet verkligen vad de gör:
    de driver innovation inom online-testning."
  • cut-e är en pålitlig
    partner

"cut-e är professionella, sympatiska och ger alltid bra service."

Vad gör vi?

• cut-e är världsledande inom arbetspsykologisk testning över internet inom rekrytering, urval och personalutveckling.
  • cut-e genomför årligen över 4 miljoner testningar i över 70 länder på fler än 40 språk.
  • cut-e kombinerar evidensbaserade arbetspsykologiska test, innovativ teknik och relaterade konsulttjänster för att skapa värde och nytta för individer, företag och organisationer.

Rekryteringsutbildning DNV GL-certifierad rekryterare

Bli DNV GL-certifierad rekryterare

DNV GL, ett av världens ledande certifieringsorgan, är på frammarsch i Sverige. En del av verksamheten innebär en personbunden certifiering av rekryterare. Genom certifikatet får du ett kvitto på dina kunskaper som kan användas både som ett sätt att konkurrera i upphandlingar och för att själv kvalitetsbedöma externa rekryterare. cut-e erbjuder en förberedande utbildning som ger dig som rekryterare bästa möjliga förutsättningar för att klara DNV GLs certifieringsprov och därigenom bli en DNV GL-certifierad rekryterare. Utbildningen hålls i Stockholm och omfattar två helgdagar.

Utbildningens innehåll är godkänt av DNV GL och omfattar alla delar av en rekryteringsprocess, från hur du skapar en kravprofil och bedömer kandidater med hjälp av olika metoder, till etiska och juridiska aspekter som du som rekryterare bör känna till.

Första utbildningstillfället äger rum i Stockholm 23-24 september.

Är du intresserad av att veta mer? Anmäl dig då till vårt kostnadsfria webinar där vi berättar om utbildningen och syftet med denna. Webinaret hålls den 7 maj kl 9.00 – 9.30 och du anmäler dig till linn.aasen(at)cut-e.com

Arbeta på cut-e

Just nu söker vi konsulter till vårt Stockholmskontor.

I rollen som konsult kommer du att ansvara för hela kundcykeln av marknadsföring, säljledning, leverans och uppföljning av våra produkter och tjänster. Arbetet är utåtriktat med mycket kundkontakt och nätverksbyggande. Då vi är ett kunskapsintensivt företag kan rollen också innefatta interna projekt såsom metodutveckling eller empiriska studier.

Vi söker dig som är leg. psykolog eller har en forskarutbildning med inriktning mot arbetspsykologi, psykometri eller motsvarande.

Sista ansökningsdag: 25 april, tillsättning sker löpande. Mer information om tjänsten.

Mailkurs om Rätt person på Rätt plats

Att få rätt person på rätt plats är en av de viktigaste frågorna för en organisation. Trots detta sker mycket rekrytering nästan som ett lotteri. Istället för att läsa forskning får magkänsla, likhet med rekryteraren och första intryck styra anställningsbesluten.

I mejlkursen från Daily Bits Of får du lära dig om dessa fallgropar och hur du undviker dem. Du får lära dig om fördelarna med en strukturerad rekryteringsprocess. Du får se hur arbetspsykologiska test och kompetensbaserade intervjuer ökar chansen för en bra rekrytering. Kursen bygger på psykologen Espen Skorstads bok Rätt person på rätt plats. Espen Skorstad är VD för cut-e Norge och sitter i styrelsen för cut-e Sverige.

Vi på cut-e har sponsrat utvecklingen av denna mejlkurs och sett till så att du kan läsa den utan kostnad: Daily Bits Of.

FAQ: HR-utmaningar

Hur kan vi förbättra vår säljstyrka och fokusera på de områden som kommer att göra störst skillnad? cut-e hjälper er att identifiera och utveckla det som era säljare behöver för att lyckas.