• cut-e's verktyg är smarta
    effektiva, snabba, med exakta resultat.

"cut-e har förmågan att omsätta idéer i verktyg och lösningar."

• cut-e's produkter är valida:
    de mäter rätt saker på rätt sätt.

"cut-e vet verkligen vad de gör:
    de driver innovation inom online-testning."
  • cut-e är en pålitlig
    partner

"cut-e är professionella, sympatiska och ger alltid bra service."

- inga problem för cut-e

"cut-e är en av få partners som kan hjälpa oss implementera HR-standarder i olika länder och på olika språk."
  • cut-e's verktyg är smarta
    effektiva, snabba, med exakta resultat.

"cut-e har förmågan att omsätta idéer i verktyg och lösningar."

• cut-e's produkter är valida:
    de mäter rätt saker på rätt sätt.

"cut-e vet verkligen vad de gör:
    de driver innovation inom online-testning."
  • cut-e är en pålitlig
    partner

"cut-e är professionella, sympatiska och ger alltid bra service."

Vad gör vi?

• cut-e är världsledande inom arbetspsykologisk testning över internet inom rekrytering, urval och personalutveckling.
  • cut-e genomför årligen över 4 miljoner testningar i över 70 länder på fler än 40 språk.
  • cut-e kombinerar evidensbaserade arbetspsykologiska test, innovativ teknik och relaterade konsulttjänster för att skapa värde och nytta för individer, företag och organisationer.

Driftsavbrott 1 augusti 2014

På fredagen den 1 augusti 2014 kl 22.00 kommer ett underhållsarbete på en av cut-e's servrar att utföras. Testsystemet mapTQ kommer inte att vara tillgängligt under ca 20 minuter.

Eftertänksam? Det kan kosta dig jobbet

Vid ett första möte är det inte de smartaste som premieras, utan de som är mest utåtriktade och självsäkra. Läs om studien som cut-e genomförde tillsammans med Traineedagen och intervjun med Henric Bruvik, VD på cut-e, i tidningen Metro från den 24 juni.

Självsäkerhet krävs för att bli trainee

I samband med traineedagen lät cut-e samtliga deltagande studenter att göra personlighetstester inför mässan. Vid slutet av dagen fick de utställande företagen ange vilka studenter de var mest intresserade av, utan att ta del av testresultaten. Det visade sig att de studenter som skattade högt på egenskaperna socialt självsäker,  att ta ledningen och att vara resultatorienterad hade tre gånger så hög chans att bli valda som övriga.

Personal & Ledarskap, maj 2014.

Så mäts din personlighet vid jobbsöket

Jakob Andrén från cut-e intervjuas i tidningen Finansliv om fördelarna med tester i rekryteringsprocesser. Olika studier i både svensk och utländsk forskning visar att psykologiska tester ger mer värdefull information i en rekryteringsprocess än till exempel referenstagning och ostrukturerade intervjuer. Det minskar också riskerna för diskriminering och ökar tidsvinsten.

Finansliv maj 2014

FAQ: HR-utmaningar

Hur kan vi förbättra vår säljstyrka och fokusera på de områden som kommer att göra störst skillnad? cut-e hjälper er att identifiera och utveckla det som era säljare behöver för att lyckas.

cut-e events