• cut-e's produkter är valida:
    de mäter rätt saker på rätt sätt.

"cut-e vet verkligen vad de gör:
    de driver innovation inom online-testning."
  • cut-e's verktyg är smarta
    effektiva, snabba, med exakta resultat.

"cut-e har förmågan att omsätta idéer i verktyg och lösningar."

• cut-e är en pålitlig
    partner

"cut-e är professionella, sympatiska och ger alltid bra service."

- inga problem för cut-e

"cut-e är en av få partners som kan hjälpa oss implementera HR-standarder i olika länder och på olika språk."
  • cut-e's verktyg är smarta
    effektiva, snabba, med exakta resultat.

"cut-e har förmågan att omsätta idéer i verktyg och lösningar."

• cut-e's produkter är valida:
    de mäter rätt saker på rätt sätt.

"cut-e vet verkligen vad de gör:
    de driver innovation inom online-testning."
  • cut-e är en pålitlig
    partner

"cut-e är professionella, sympatiska och ger alltid bra service."

Vad gör vi?

• cut-e är världsledande inom arbetspsykologisk testning över internet för rekrytering, urval och personalutveckling.
  • cut-e genomför årligen över 4 miljoner testningar i över 70 länder på fler än 40 språk.
  • cut-e kombinerar evidensbaserade arbetspsykologiska test, innovativ teknik och relaterade konsulttjänster för att skapa värde och nytta för individer, företag och organisationer.

cut-e Barometer: order the Norwegian Chapter now!

Request your free copy of the 2012/13 cut-e Assessment Barometer. Data collected in 17 countries show the current trends and usage of psychometric assessment according to market maturity, company size and country. Request here

Så ökar du dina chanser i rekryteringen: tema trainee

Få blir kallade, ännu färre blir utvalda. Så kan man sammanfatta konkurrensen till traineeprogrammen. Men det är inte högst betyg och mest ansedda utbildning som är avgörande. Det visar DiY:s kartläggning av urvalsprocessen.

Max Flodén vd på Traineeguiden.se beskriver vikten av personliga egenskaper och kompetens i rekryteringen av trainees.

Dagens Industri.

Frukostseminarium om Studsviks Management Assessment

Studsvik är ett börsnoterat och internationellt företag med konsult- och forskningsverksamhet inom kärnkraftsindustrin. I branschen har Studsvik alltid varit högt ansett och välrenommerat, men lönsamheten har under en längre tid varit för låg. 2013 tillträdde Michael Mononen som koncernchef och fick i uppgift att vända ekonomin. Både strukturella och kulturella grepp behövdes. Som en central del av förändringsarbetet ställdes frågorna: Har vi rätt personer med oss? Och hur kan vi ta reda på det?

cut-e och BIOSS anlitades för att tillsammans med ledningen ta reda på detta och vi genomförde en kartläggning av de 32 högsta cheferna under hösten och vintern 2013-14. Uppdraget kallades hos Studsvik för en Management Assessment.

Camilla Hoflund. Camilla är idag affärsområdeschef och medlem av Studsviks koncernledning. Hon upplevde processen från två sidor, både som deltagare och som chef. www.studsvik.com
Bisse Frid. Bisse är seniorkonsult på BIOSS och har ett förflutet från strategiska HR-positioner inom både SAS och NCC. www.bioss.se
Jakob Andrén. Jakob är psykolog och vice VD på cut-e. www.cut-e.se

Tid: 6 februari 2015, kl 8.15-9.15. Frukost serveras från 7.45.
Plats: Waterfront Congress Centre, John Ericsons Plan 4.
Anmälan: Sker per mejl till sara.hogberg(at)cut-e.se

Seminariet är ett samarrangemang av cut-e och BIOSS och är kostnadsfritt.

FAQ: HR-utmaningar

Hur kan vi skapa mer värde och liv till vår feedbackprocess medan vi samtidigt ökar effektiviteten? cut-e hjälper er att genomföra effektiva 360° skattningar med utförliga rapporter.